UGEN som gik - Uge 32 og 33


Et par uger med livlig aktivitet på kontoret

Et "Vildt Hammerslag", som i første omgang forekom helt uforståeligt; men efter lidt research, blev jeg klogere.

Lidt nyt til samlingen kom også i hus.
Et kort som jeg erhvervede i januar 2011, fik langt om længe sin mage.
To breve som jeg har ledt efter i over et år, kom endelig til syne igen. 

Tiden går, ALT for hurtigt. Byttedagen i Skive søndag den 13. november 2011 står stadig i frisk erindring, og det er altså 11 år siden...

Vildt hammerslag

Familiebillede fra Vallekilde Højskole med et "Vildt Hammerslag", som jeg simpelthen ikke forstod i første omgang. Familiebilleder plejer at være nærmest usælgelige. Så hvorfor betale 800 kr. i dette tilfælde?
Efter lidt research er jeg ret sikker på, at jeg fandt svaret: 
Der er formentlig tale om forstanderen for Vallekilde Højskole Poul Hansen, der sidder på trappen sammen med sin hustru, Sigrid Trier Hansen. 
Grunden til min nysgerrighed og min lille research skyldes, at jeg har en relation til Vallekilde Højskole.

Læs historien her...

Se auktionen her...

https://www.stamps.dk/da-DK/lot/196477/danmark-vallekilde-hoejskole-familie-foto-paa-veranda-h-nielsen-and-soen-u-no

To breve der igen så dagens lys...





Endelig, efter af have ledt efter de to "Kro-breve" fra Faurbo Kro i over et år, dukkede de endelig op i en arkiv kasse med frasorterede postkort.

Endelig efter 11 år



For godt 11 år siden købte jeg kortet fra Gilbjerg Kro med keglebanen. Endelig, efter godt 11 år lykkedes det at finde en mage til kortet.



Hotelbrev


Igen et "klassisk" hotelbrev. Denne gang fra et af provinsens fornemste hoteller, Jørgensens Hotel i Horsens.

Lidt af hvert


Jernbanehotellet i Frederikssund.


Postkort sendt fra damperen "Stuttgart" den 17. marts 1935.


Slesvighus. Hotellet “Schleswig-Holsteinisches Haus” i Slesvig blev købt den 22. januar 1923 for at tjene som dansk samlingssted. Ejendommen rummede foruden hotellet en restauration, en stor og en mindre sal.        


Forsamlingshuset "Olympia" i Hagested ved Holbæk 1908.


Palace Hotel i København havde deres eget frankostempel.


Provokeret og aldrig sendt forsendelse annulleret den 15. marts 1938, tre dage efter, at den tyske anneksion af Østrig begyndte den 12. marts 1938.

Til byttedag i Skive den 13. november 2011


Ib Christian Klausen og Erling Erichsen.




Erling Erichsen og Kaj Erik Ullerup.







Byttedagens store auktion.

Det var alt for denne gang 😳
På genhør



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog