Ugen som gik - Uge 37

Igen en travl uge med foredrag i Frederikshavn, byttedag i Grenaa og tilrettelæggelse af "Frimærketræffet", som afholdes i oktober i Odder.

Fri mig for snobberi: Fra min samling af "provokere objekter" 

Et møde med mit gamle "dreamteam" i Frederikshavn. 

Nye breve og postkort fandt til alt held vej til samlingen, bl.a. et pudsigt sammentræf.


Men vi begynder med et gammelt minde fra 2013


Søndag den 6. oktober 2013 var jeg inviteret til 40 års jubilæum i Vig Forsamlingshus i anledning af, at Odsherred Frimærkeklub og Odsherreds Møntklub fejrede, at det var 40 år siden, de blev lagt sammen. 

På billedet ses fra venstre frimærkeklubbens kasserer Erik Nielsen, formand for frimærkeklubben Rita Hansen og undertegnede.

Fotos fra min tur til Frederikshavn

Den 15. september var jeg et smut i Frederikshavn Frimærkeklub, hvor jeg fortalte om "Mit liv med frimærkerne".

Når jeg nu alligevel var i byen, benyttede jeg lejligheden til at besøge mit gamle "dreamteam", Lone og Marion. De var bartendere i vores diskotek Frandsen, senere Dr. Jones i Frederikshavn, hvor Helen og jeg var indehavere 1992-98. Jeg har været restauratør i tre årtier; men ingen har overgået Lone og Marion som bartendere. 

Tak til værtsparret Lone og Poul for et hjerteligt gensyn og en fantastisk tapas.


Leif sammen med sit gamle "dreamteam",  Lone og Marion. Hold da helt kæft, hvor var I bare gode.

Til foredrag i Frederikshavn Frimærkeklub



Klubbens kasserer og formand, Søren Sig Christensen og Anders Jørgensen.


Titlen på mit foredrag "Mit lv med frimærkerne".


Fri mig for snobberi: Mine "provokerede" objekter







Intet kan gøre mig mere harm end at høre nedladende tale om provokerede forsendelser. Mange af dem er absolut samleværdige. Zeppelinbreve, breve fra udstillinger m.m.
Gad vide hvem der kan vise en udstillingssamling af Zeppelinbreve uden brug af provokerede breve; ja, jeg spørger bare?

Fotos fra byttedagen i Grenaa den 18. september


Bruno Nørdam fra Randers.


Her fandt jeg flere gode postkort.

Se nu godt efter...


Frank Kastrup (th.) havde fundet et godt postkort frem fra gemmerne.


Nyt til samlingen

Først med et pudsigt sammentræf


På byttedagen i Grenaa fandt jeg de to postkort hos den samme krejler. Det første kort viser to hoteldrosker foran banegården i Svendborg, som ventede på gæster til deres hoteller. Drosken til højre er fra Hotel Svendborg. Det andet postkort er Ny Missions Hotel; men som oprindeligt var Hotel Svendborg.
Når jeg skal være hudløs ærlig, anede jeg absolut intet om sammenhængen mellem de to kort, da jeg købte dem; men det fandt jeg hurtigt ud af, da jeg kom hjem.


En måske helt banal forsendelse, men jeg synes ikke, man ser ikke den her udgave så ofte på forsendelser.


Brev der næsten stensikkert er til en ansat på Hotel Royal i Aabenraa.


Flot nyere (1960'erne) postkort af Jeckels Hotel i Gl. Skagen.


Brev der næsten stensikkert er til en ansat på Hotel Vojens.

Egentligt bare et ganske pænt brevkort.


Badehuse på Tisvildeleje Strand.

Frimærketræf i Odder den 22. oktober




Forberedelserne til Frimærketræffet i Odder den 22. oktober er i fuld gang. Som altid sammen med vores samarbejdsklubber i Silkeborg, Ry og Skanderborg; men også med klubberne i Horsens og Aarhus, som vi har indbudt til at deltage i træffet.

Det var alt for denne gang 😳
På genhør











Kommentarer

Populære opslag fra denne blog